Stand van zaken bij de Reizende Boekhouder

Administratieve ondersteuning voor de ZZP'er

Van april 2020 tot en met april 2021 heb ik een ontzettende groei mogen meemaken. Van ongeveer 30 aangiftes inkomstenbelasting naar 75 dit jaar. Bijna evenveel nieuwe ondernemers met dito administratief werk. Veel bij wie de samenwerking nog pril is waardoor ik veel tijd wil besteden om samen de administratie te optimaliseren. Daarbij ben ik in april een nieuwe interimklus beginnen die uiteindelijk de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen. Het aantal klanten dat ik heb kan ik niet bedienen zoals ik het graag zie en deze periode vraagt van mij dat ik veel bezig ben met het afwerken van administraties en aangiftes.

Bovenstaande situatie heeft ervoor gezorgd dat ik nu mijn energie moet bewaken om niet helemaal overspannen de raken. Verder is het mooie aan deze situatie dat ik mag gaan onderzoeken wat ik wil en hoe ik mijn onderneming naar de toekomst toe inricht. Ik ben op de goede weg en daar neem ik je graag een stukje in mee! Ik heb altijd geroepen dat ik geen échte boekhouder ben. In deze fase mag ik gaan onderzoeken hoe ik ga doen wat ik hier te doen heb en desondanks jullie toch kan helpen. Het zoeken van een samenwerkingspartner via LinkedIn was een allereerste stap.

Deze periode is er eentje van heroriëntatie. Dat kan ik niet alleen. Daarom heb ik de hulp ingeschakeld van een coach. Samen met hem ga ik kijken naar waar ik goed in ben en vanuit die sterktes kijken hoe ik mijn bedrijf en dienstverlening mag gaan neerzetten. Die veranderingen hoop ik tegen oktober/november met jullie te communiceren zodat voor iedereen duidelijk is hoe onze samenwerking er in 2022 uit gaat zien.

Wat in ieder geval duidelijk is is dat ik meer te zoeken heb in het stukje relatievorming/communicatie dan in het verwerken van administraties en aangiftes.

Wat kan je verwachten:

  • Dat ik mij hou aan de afspraken van onze samenwerking. Dat betekent dat je uiteindelijk een correcte administratie, btw-aangiftes en inkomstenbelasting hebt. Ik zorg voor de basis en geef prioriteit aan jullie werkzaamheden ten opzichte van losse uren. Mocht ik hiermee in de knel komen dan zorg ik zelf voor een oplossing;
  • Extra klussen of vragen is er een kans dat ik dit later ga oppakken omdat ik mijn tijd veelvuldig wil gebruiken om te herpositioneren.

Als je hierover vragen hebt, ideeën of je wil er contact over hebben laat mij dat dan graag weten! Ik blijf graag voor je beschikbaar. Kunnen we het mooi combineren met wat acties voor je btw-aangifte van het tweede kwartaal.

Wij maken op deze website gebruik van cookies.